Radisson Blu dominerer fortsat i Norden, hvor omkring to af fem forretningsrejsende foretrækker hotelkæden, mens 97% genkender navnet. Det viser den seneste BDRC-måling, en årlig, uafhængig måling, gennemført af London-baserede BDRC. Radisson-brand’et har fra første måling i 2001 ligget nummer ét hvert år og forbedret resultatet år for år.
Der gives point for brand-genkendelse, præference, brug, loyalitet og anbefalingsværdi, målt mod 60 andre brands. Målingen baseres på interviews med 1.000 norske, svenske, finske og danske forretningsrejsende.
”Det er meget tilfredsstillende, at de forretningsrejsende foretrækker vores hoteller. Men endnu vigtigere er det, at kundetilfredsheden er steget hvert år de seneste seks år,” siger Christian Gartmann, area vice president, Nordics, for Rezidor Hotel Group.
Radisson Blu er Rezidor Hotel Groups first class- og full service-brand. Radisson Blu Hotel ved Trondheim Airport åbnede i august 2009, og er det nyeste i rækken af Rezidor-hoteller i Norge og Rezidor har en række åbninger i Norden i den kommende tid, herunder Radisson Blu Stockholm Waterfront, midt i den svenske hovedstad. Park Inn Hotel Stockholm Hammarby Sjöstad bliver opført kun syv kilometer fra Stockholms bymidte, og tilbyder 177 værelser.