Rejsebureau stifter journalistpris

”Ved at gennemgå en uges nyhedsbreve kan man konstatere, at den eneste nyhed fra busrejsernes verden, som gav omtale var en politirazzia, der viste at nogle chauffører ikke havde levet op til de komplicerede køre-hviletidsbestemmelser. Resten af nyhederne handlede om fly og lufthavne suppleret med enkelte historier fra et par rederier”, fortæller han.

Han mener, at den manglende interesse for et marked, der hvert år sender mange hundrede tusinde danskere på ferie, hænger sammen med journalisternes personlige interesse.

”Det er mere eksotisk at beskæftige sig med Caribien end Harzen og det er måske sjovere at lave reportage fra Sydamerika end fra Sild. Men det fokus rejseskribenterne lægger er langt fra den ferieform, som mange vælger. Der sker spændende ting hos os og hos vore konkurrenter, men de når sjældent spalterne”.

”Vi vil dels interessere os offensivt for debatten i rejsebranchen for at vise, at den er andet end flyselskaber og en enkelt stor rejsearrangør. Desuden vil vi indstifte en mediepris til den person, der har ydet mest for at skabe positiv opmærksomhed om den ferieform, stadig flere danskere foretrækker, nemlig busrejserne”, siger Søren Riis.

Skrevet af