Sammenstød mellem annonce og redaktionel artikel meget uheldig

Selv om der skal meget til, før danskerne ikke tager imod en fed rabat, var det alligevel ved at være for meget, da en annonce fra My Cruise og en artikel om alle fejl og mangler på Costa Concordias havari kom på samme side i B. T. i søndags.

 

Nu siger direktør Gitte Sørensen (foto) fra My Cruise ganske vist, at der har været stor interesse både mandag og tirsdag for tilbuddet om 50 procent rabat hele sommeren til den sidste nye af Costas skibe i Middelhavet.

 

”Der var rigtig mange som reagerede mandag, og det fortsatte i går, alligevel ville vi helst have ligget med annoncen et andet sted i avisen, ” siger Gitte Sørensen til takeoff.dk

 

Der er også hjælp fra anden side. Nemlig fra Berlingske Media.

”Ingen tvivl om, at der er meget uheldigt, at annoncen er placeret lige netop ved denne artikel. Det kan ske, da systemet ikke viser annoncen til layouteren – og derved er det umuligt at undgå.
Heldigvis er det noget, som hænder yderst sjældent, men når det sker, så tager vi det alvorligt. Annoncen kompenseres med gratis omrykning,” siger teamleder Linda Wigant fra Berlingske Media.

Skrevet af Ejvind Olesen