SAS chef har stor respekt for Norwegian

Rickard Gustafson.

Rickard Gustafson.

LUFTFART: ”Vi tager konkurrencen alvorligt, men det giver tryghed for de rejsende, at de ikke risikerer at skulle vente to-tre dage før problemerne er løst,” siger koncernchef Rickard Gustafson.

I en større artikel i Jyllands-Posten i dag kommer koncernchef i SAS, Rickard Gustafson, blandt andet ind på den gråzone, der hersker om personalepolitikken hos lavprisselskaberne, primært hos Norwegian.

Her siger Gustafson: ”SAS er et selskab med en skandinavisk profil, og det er vigtigt i forhold til vore kunder. Vi opererer primært ud af Skandinavien med lokale medarbejdere, og det er rimeligt, at de kan bo, leve og betale skat her.

Vi har at gøre med en gråzone, og det er vigtigt, at politikerne gør klart, hvad der er sort og hvidt. Der er brug for tydelige spilleregler. Ellers kan det gå som i søfarten, hvor alt er udflaget.”

Videre siger han til bladet: ”Jeg har stor respekt for Norwegian, og vi tager konkurrencen alvorligt. Men vi har et skarpt interkontinentalt produkt med mange frekvenser til de rigtige rejsemål. Samtidig har vi partnere, der sikrer, at vi kan få kunderne hurtigt frem, når der er problemer med trafik eller fly.

Det giver tryghed, når man ikke risikerer at skulle vente to-tre dage, før problemet er løst.”