
Det går bedst for SAS på de internationale ruter til Asien og på svensk og norsk indenrigstrafik. I hvert fald bedømt på trafiktal fra februar. Det går også hæderligt på de interkontinentale ruter generelt og på ruterne i Europa (hvor pengene tjenes), men det kniber med at få fyldt flyene.
Når man på Europa i gennemsnit kun har 63 procent solgte sæder og er helt nede på 60,9 procent på de givtige intra-skandinaviske ruter, så er der et stykke arbejde, der skal gøres.
Man kan passende skele til det store marked i Sverige, hvor der i februar var 11, 3 procent flere passagerer end februar sidste år og en belægning på 72,7 procent. Også i Norge gik det pænt med godt 66 procent belægning.
Ser man på antallet af passagerer er rækkefølgende denne: 1. Europæiske ruter 695.000, 2. Norsk indenrigs 638.000, 3. Skandinaviske ruter 258.000, 4. Svensk indenrigs 240.000, 5. Interkontinentale ruter 75.000 og 6. Danske indenrigsruter 46.000 passagerer i februar.
Økonomisk var yielden nede med en enkelt procent i januar og forventes at være på det samme i februar. Da gennemsnitsbelægningen faldt med 0,4 procent er det ikke helt godt for økonomien.
Til gengæld kan SAS så glæde sig over, at der nu er 80 procent, der checker in via automater i de skandinaviske lufthavne. Nul øjenkontakt! Hvis det ellers kan glæde nogen.

STANDBY.DK Nyt om rejser

