Et forårsudsalg, et sommerudsalg, et efterårsudsalg – og en forlængelse. Det er situationen for SAS i år, hvor selskabet har mødt ekstraordinær hård konkurrence fra flere lavprisselskaber.
I princippet sættes en million billetter til salg, men hvor mange der rent faktisk sælges, ved man kun bag kulisserne. I år er der åbenbart brug for at markere sig endnu mere på markedet i en slåskamp om markedsandele.
Både Cimber Sterling og Norwegian er på udbudsmarkedet og på jagt efter passagererne, som nok holder lidt igen i øjeblikket. Eller kun er parate til at betale lavere priser.
Der er ikke nogen officiel forklaring fra SAS, men i hvert fald vedtog selskabet i går, at forlænge salgsperioden af billigbilletter på udsalg til 1. nov. Altså en uge mere end beregnet.
En af de ruter, om har fået ekstra meget salg er mellem København og Aalborg, hvor både SAS, Cimber og Norwegian slås om kunderne.
Det var i går ikke muligt at få en forklaring på, hvorfor SAS forlænger med endnu en uge efter at sidste salgskampagne ellers udløb i går.