SAS fortsætter udlicitering

Klaus Ren.

Klaus Ren.

LUFTFART: Fra oktober har JetTime ikke færre end otte ATR-fly i SAS-bemaling. Der venter endnu flere kontrakter til regionale flyselskaber, men hvem der skal have dem er endnu ikke afgjort.

Fra oktober rykker endnu to spritny ATR-fly fra JetTime ind i SAS-flåden på leasingkontrakter. Det sker på samme betingelser som de seks fly af sammen type, som allerede drift i fuld SAS-bemaling. Oprindeligt var der kontrakt på fire fly og mulighed for endnu fire. Den rammeaftale er nu fyldt ud fra efteråret.

”Der bliver tale om flere regionale ruter udført af selskaber med passende fly og service, som kan leve op til vore krav. Men hvor mange, og hvem vi skriver kontrakt med, er endnu ikke afgjort,” siger koncerndirektør og øverste chef for driften, Flemming Jensen, SAS. ”Vi er vældig godt tilfreds med JetTime, men der er jo også andre selskaber,” fortsætter han.

Adm. Direktør i JetTime Klaus Ren, som pt. er største leverandør til SAS, forventer ikke noget er givet på forhånd. Der vil blive mange andre om buddet på det regionale flymarked i Skandinavien, spår han.

”Vi har heldigvis masser af opgaver for tiden, men vi ved også, at ting kan skifte meget hurtigt i luftfart.

”Til efteråret har vi i alt 16 Boeing 737-fly og 10 ATR turboprop. Det siger selv, at man med 26 fly i et selskab som vores, skal holde særligt godt øje med, hvad der sker i dagens luftfart.

Vi går ikke ubetinget efter vækst, men en vækst, som matcher kundernes efterspørgsel. På den måde har vi det bedst, ” slutter Klaus Ren.