SAS øger marketingsbudgettet markant

SAS’ nye marketingschef Christian Linnelyst har en marketingsplan klar, så flyselskabet kan få fyldt flere sæder fremover – samt få rykket flere passagerer fra de billige pladser frem til de dyrere economyflex og business.

En del af planen består af, at marketingsbudgettet forøges med 10 mio. kr. Derudover skal SAS have nyt reklamebureau, ny kommunikation, bedre analyser og mere integreret kommunikation, så selskabet bliver bedre til at forstå de rejsendes behov og inspirere til flere rejser.

”På bundlinjen kan vi se, at vi hos SAS er ved at have styr på vores forretning, vel vidende at der fortsat er områder, hvor vi kan blive bedre. Men vi ved også, at vores kommunikation kan og skal blive endnu bedre, og at den skal understøtte vores forretning bedre,” siger Christian Linnelyst.

Marketingschefen er ikke tilfreds med, hvordan massekommunikationen har fungeret, og derfor har han sagt farvel til samarbejdet med reklamebureauet Halbye Kaag JWT og netop startet samarbejde med Wibroe, Duckert & Partners og søsterbureauet Netpeople.

”Vi kan se, at den nuværende kommunikation er distancerende og ikke er god nok til at forklare, hvorfor man skal flyve med SAS. Vi har et stærkt mærke, og vi ved, at vi fylder meget hos de fleste danskere. Dog er SAS-brandet ikke så tæt på danskernes hjerter som tidligere, og derfor er det utrolig vigtigt at få sat mere personlighed og mere sjæl ind i mærket,” siger Christian Linnelyst.

(Børsen, d. 23. januar, 2008)

Skrevet af