SAS har ikke reservedele til toiletlås

flytoiletLUFTFART: Kundeservice i flyselskabet indleder en dialog med Mads Lebech om, hvad der egentlig skete på flyveturen til og fra Kina, men beklager hændelsen (standby.dk i går) og erkender, at det godt kan tage et par dage at få repareret en toiletlås.

”Vi er rigtig kede af, at Mads Lebech har haft en dårlig oplevelse omkring toiletterne på vores fly med en toiletlås. Desværre er det sådan, at det godt kan tage et par dage at reparere en lås på toilettet, da vi ikke ligger inde med reservedele, men skal have dem leveret.”

Det skriver pressechef Trine Kromann-Mikkelsen til standby.dk som et svar på artiklen i går, hvor det angiveligt så ud til, at fejlen har stået på i mindst tre dage, og hvor et venligt personale hver gang oplyste, at det var sket lige inden starten i et forsøg på en berolige passagerene på business class. Her er der faktisk i de pågældende fly er tre toiletter, men det ene er reserveret personalet.

Det har affødt yderlige et par kommentarer, som SAS har lovet svar på i nærmeste fremtid, da netop det toilet ikke ser ud til at være frigivet til passagererne i en uheldig situation.

I øvrigt tilføjer pressechefen, at man nødig går i kundedialog via medierne, og derfor vil Mads Lebech bliver kontaktet af kundeservice.

Mads Lebechs bemærkning:

”Jeg ser frem til, at mit flyselskab får en nyere flåde, så jeg undgår oplevelsen af, at det med at have styr på service og sikkerhed hører op, når jeg stiger på flyet i mit nationale selskab i Kastrup.”

Hertil skal bemærkes, at flåden af Airbus A330/340 ikke er nogen gammel flåde, men anerkendt som gode fly og arbejdsheste i den langtrækkende trafik i rigtig mange selskaber. Noget andet er, at SAS er sårbar på området, fordi det ved flere lejligheder har knebet med back up.

Trine Kromann-Mikkelsen bemærker, at en flådefornyelse er på vej, og SAS forventer at kunne melde ud i løbet af året.