SAS i kamp om Sterling-kunder

Mens advokaterne i Sterlings konkursbo i disse dage forsøger at finde en køber til resterne af lavprisselskabet, iværksætter SAS nu en række initiativer for at sætte sig på lavpriskunderne. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten i dag.

 

»På en række ruter har Sterling haft en position som det førende flyselskab, og så er det svært at komme ind som nr. 2. Nu, da Sterling er væk, ser vi muligheder for at få plads,« siger Susanne Larsen, adm. direktør for SAS.

 

SAS rykker derfor nu ind på ruterne mellem København og Malaga, Alicante og Barcelona, der åbner næste forår. Samtidig opruster SAS på ruterne mellem København og Aalborg, Rom, London og Nice.

 

»Allerede nu rykker vi rundt på vores kapacitet, så vi indsætter større fly på de mest populære Sterling – destinationer, hvor vi også flyver,« siger Susanne Larsen.

 

Samtidig planlægger SAS en større annoncekampagne, der skal få lavpriskunderne til at vælge SAS frem for konkurrenterne, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

 

»Kan en flybillet til 725 kr. være billigere end en til 498?« lyder en af overskrifterne, som skal få kunderne til at købe de lidt dyrere SAS -billetter, der til gengæld inkluderer flere serviceydelser.

 

»Vi tror, at kunderne er parate til at betale lidt mere for billetterne. Men vi er alligevel overrasket over, at vores billetsalg er steget med 50.000-60.000 billetter i ugen efter Sterlings kollaps. Vi tager det som et tegn på, at rigtig mange Sterling-kunder gerne vil flyve med os,« siger SAS-direktøren.

 

I en kampagneperiode fra den 7. til den 16. november kan de nye ruter til Barcelona, Malaga og Alicante bookes for en pris på 495 kr.

 

Også Cimber Air har valgt at gå ind på tidligere Sterling-ruter og åbner bl.a. en ny rute mellem Billund og London.

Skrevet af Hanne Aaen Lassen