Få flyselskaber har spenderbukserne på når det gælder provision til rejsebureauer for at sælge deres billetter. Der gælder også SAS, der nu sænker kommissionen til en række rejsebureauer i Europa. Arkivfoto med SAS-fly på vej til landing i Helsinki, foto: Henrik Baumgarten.

SAS reducerer rejsebureauprovision med 90 procent

Fra næste måned sænker SAS kommissionen i tre europæiske lande fra i dag beskedne én procent til blot 0,1 pct. I ét land betaler SAS dog ni procent i kommission for salg af interkont-billetter.

Rejsebureauer i de fleste af verdens lande får i forvejen nul procent i kommission for at sælge billetter til flyselskaber, også fra SAS. Det er for eksempel mange år siden, at SAS afskaffede bureauprovisionen til rejsebureauer i de skandinaviske lande.

Og fra næste...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 125

1 MÅNED

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 1.295

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

BUSINESS

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL FLERE BRUGERE

(Abonnement med ubegrænset adgang til alle eller udvalgte medarbejdere)

Allerede abonnent?