SAS retur til Hong Kong

SAS’ koncernchef, Rickard Gustafson, taler i gaten i Arlanda inden første afgang til Hong Kong. Foto med tilladelse fra bonusfeber.dk

SAS’ koncernchef, Rickard Gustafson, taler i gaten i Arlanda inden første afgang til Hong Kong. Foto med tilladelse fra bonusfeber.dk

SAS åbnede i går en ny langrute, denne gang fra Stockholm til Hong Kong med fem fly om ugen.

Efter 16 år uden rute til Hong Kong, åbnede SAS i går atter på den tidligere britiske kronkoloni og er dermed eneste flyselskab, der flyver direkte mellem Skandinavien og Hong Kong.

”I dag skriver vi et nyt kapitel i SAS’ historie, når vi åbner direkte rute mellem Stockholm og Hong Kong. Vi er meget stolte over at forbinde Stockholm og resten af Skandinavien med Hong Kong gennem en ny og effektiv forbindelse,” siger Rickard Gustafson, koncernchef i SAS.

Det er 16 år siden, SAS stoppede med at flyve fra København til Hong Kong. Dengang havde ruten eksisteret i syv år inden den blev lukket. Men nu har SAS igen mod på at tage konkurrencen op om de skandinaviske passagerer til det asiatiske forretningsmekka.

Premiereflyvningen fra Stockholm blev fejret i den renoverede SAS Guld lounge på Arlanda, hvor topchefer fra SAS indviede den genoplivede rute til Asien. Koncernchef Rickard Gustafson var selv med på åbningsturen for at markere vigtigheden af denne ruteåbning.

I den første måneds tid flyves ruten med en Airbus A340, men i løbet af oktober forventer SAS at indsætte en helt ny Airbus A330 enhanced – med ny kabineindretning.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.