SAS sætter større fly ind til London

”Vi gør alt, hvad vi kan for at få passagerer frem, men på London-ruten er det desværre ikke muligt. Vi sender folk på hotel og giver måltider og prøver hele tiden at gøre det så behageligt som muligt.

Hvis vi kan sætter vi større fly ind til London for at samle op og få ryddet op inden juleaften, men love noget kan vi ikke. Der er problemer til andre lufthavne, men slet ikke i samme grad som London, ” siger pressechef hos SAS i Danmark, Mikkel Thrane.

Han tilføjer,” at når man kun kan få lov til at gennemføre en tredjedel af en dags flyvninger til London, så skal det give problemer”.
I Storbritannien breder den opfattelse sig, at meget skyldes en elendig kommunikation i lufthavnen og fra flyselskaberne. Det kommenterer chefen for British Airways i Nordeuropa, Peter Rasmussen København, ikke.

Til gengæld siger han til takeoff.dk: ” Vi har booked og betalt tusindvis af hotelværelser til vore strandede kunder. Vi refunderer, hvis de selv har lagt ud for hotel og mad. Vi udleverer mad, drikke og tæpper til de kunder, som af den ene eller den anden grund er blevet i Heathrow natten over. Vi har åbnet ekstra telefonlinier, og vi har indkaldt ekstra personale til at håndtere overbookinger.

Vi opfordrer kunder til at udsætte rejsen, hvis det er muligt, og vi har for længst ophævet alle billetregler.”

 

Skrevet af Ejvind Olesen