SAS stewardesser trætte af smilekursus

Ifølge avisen.dk har stewardesse gennem 12 år, Signe Damgaard, været igennem endags kurset ’Smile’, som hun finder nedværdigende, fordi hun allerede længe har gjort det, som kurset opfordrer til.

 

Hun lægger vægt på, at ledelsen ikke tager vare på de problemer, som idelige besparelser har medført, og som blandt andet kan være manglende mad til række 32 eller at personalet ikke når helt derud på grund af underbemanding.

 

Hun får opbakning af fagforeningen, der synes at smilekampagnen rammer helt ved siden af. Kabinepersonalets formand i SAS, Jakob Esposito, finder kampagnen er et mislykket forsøg på at skabe begejstring, mens der ikke er meget at smile ad.

 

"I forvejen har vi den højeste kundetilfredshed og personalet er som personer både glade og servicemindede, så kurset er spildte penge," siger han til Newspaq og han forstår udmærket frustrationerne, fordi koncernledelsen stadig ikke har fortalt, hvilke ændringer man vil gennemføre for at genetablere arbejdsglæden.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.