SAS tager markedsandele fra Norwegian

oslo-lufthavn-gardermoen-fly-sas-norwegian-finnair-800x443På det norske indenrigsmarked tog SAS markedsandele fra Norwegian i 2014, da der var næsten én million flere rejser med SAS via norske lufthavne. Norwegian havde en vækst på 335.000 passagerer, viser tal fra Avinor.

Ifølge norske Aftenposten havde SAS 3,1 millioner flere passagerer på norsk indenrigs end Norwegian – den største forskel mellem selskaberne siden 2009. 19.902.588 fløj med SAS og 16.875.725 med Norwegian, mens Widerøe havde 5.265 351 passagerer.

SAS giver genindførslen af Eurobonus på indenrigsrejser i 2013, samt et forbedret servicetilbud æren for fremgangen.

Hos Norwegian er man ikke bekymret, da Norge er et lille marked, mens koncernens hovedfokus er på at vokse globalt.

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.