SAS undgår EU-kritik

SAS og Malmø Aviation, var blandt de 16 pæne i klassen, Air Berlin,Cimber- Sterling, Norwegian, Ryanair, Lufthansa og Easyjet hører til de 36, som har lovet bod og bedring, og har meddelt, at man  har løst problemerne eller at man er i fuld gang med at opfylde reglerne. Lars Sandahl Sørensen, kommerciel direktør i SAS glæder sig umåde over ”sit kvalitetsstempel”.

Rapporten er nu overgivet til de nationale myndigheder, som så skal sikre at selskaberne nu vitterlig også overholder reglerne. EU’s forbrugerkommissær, Meglena Kuneva, siger at ”vi ikke er færdige med at undersøge luftfartsselskabernes markedsføring, og at der stadig er meget at gøre. Det er første gang at EU-Kommissionen har lavet en undersøgelse af denne art.

Skrevet af Klaus Givskov

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.