Scandlines gi’r sig ikke uden videre

Det kan ende med, at konkurrencemyndighedernes pålæg til rederiet bliver indbragt for domstolene, skriver business.dk.

 

Tyske Kartell Amt har pålagt det tyske færgerederi at stille faciliteterne i havnene i Rødby og Puttgarden til rådighed for to norske rederier, som også ønsker at sejle på ruten, og til det siger talsmand for rederiet Michael Speckenbach, at man i den kommende måned vil vurdere, om juraen i pålægget er i orden.

 

Man er indstillet på EUs lovgivning, som skal sikre fri konkurrence, men er indstillet på at protestere, hvis man bliver presset til at skære ned i trafikken for at give plads til konkurrenternes brug af Scandlines havneanlæg.

 

Scandlines sejler hvert 15. minut, mens de nye rederier Bastø Fosen og Eidvisa planlægger timedrift med ’grønne’ færger, som skal sejle på naturgas.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.