Sex and the City-effekt i Marrakech

Ifølge hotels.com har Sex and the City-effekten sørget for en vækst i søgninger på hele 962% til Marrakech, hvor de fleste Mellemøst scener blev filmet. Samtidig en søgninger på Abu Dhabi vokset med 79%, mens altid populære New York (også kaldet ’den femte dame’ i filmen) har haft en vækst på 36%. Tallene er sammenlignet med samme periode sidste år.

”Enkelte filme har en stærk påvirkning på turismen, som vi har set tidligere ved Mamma Mia og til og med Borat, som resulterede i en vækst på hele 300% til Kasakhstan. Sex and the City er en af disse film, som ’alle’ snakker om, og det ser ud til, at biografgængerne er blevet fristet af at være ’on location’,” siger Alison Couper, kommunikationsdirektør i hotels.com.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.