SJs togcharter er en succes

SJs pakkerejse med togrejse og hotelophold er hidtill øget med 53% i forhold til sommeren 2008.

 

”Vi oplever en kraftig efterspørgsel efter pakkerejser med tog. De fleste vælger ikke blot hotel, men booker også forskellige oplevelser med i deres ’pakke’”, siger Elisabeth Lindgren, kommunikationsdirektør hos SJ.

 

Ni af ti svenskere har valgt at holde ferie i Sverige denne sommer og SJ ser en kraftig stigning i salget af ”charterpakker” med tog. Stockholm, Göteborg og det nordligste Norrland er de mest populære destinationer.  Indtl nu har SJ i år solgt charterpakker for godt seks millioner svenske kroner. og de syv største svenske hotelkæder samarbejder med SJ om projektet.

 

Da SJs ordinære rabatter gælder på rejserne, kan voksne booke togbilletten fra 95 svenske kroner og medfølgende børn under 16 år rejser for bare fem kroner for en enkeltrejse.

 

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.