Fra venstre: Agneta Jaktland, Director of Quality Assurance Best Western, Signe Larsen ejer og direktør Hotel Petit og René Zeeberg, direktør Toppen af Danmark.

Skagen-hotel i samarbejde med Best Western

Hotel Petit i Skagen går i partnerskab med hotelkæden Best Western. Det sker under Best Westerns varemærke “Sure Hotel Collection”.

En af verdens største hotelkæder får nu en partner i Skagen. Det er Hotel Petit, der kommer under vingerne hos Best Western, der har 13 hoteller i Danmark, 165 hoteller i Skandinavien og flere end 4000 i hele verden.

”Best Western er ejet af sine medlemmer, som hjælper med at højne kvaliteten, og de fungerer som sparringspartner, således at hotellet fortsat udvikler sig konstruktivt,” fortæller Signe Larsen, der ejer Hotel Petit sammen med Flavio Serra.

Hotelkæden er ikke ny for de to ejere, der har en fortid som direktører for henholdsvis Best Western i Italien og Danmark. Sammen ser de frem til at indgå i det nye samarbejde.

Internationale muligheder
”Det er motiverende med en organisation i ryggen, som har ny viden og forstår at ramme Hotel Petits værdier. Dette højner vores brand og hjælper med at se virksomheden både ude- og indefra. Der vil være sparring og øget fokus på at tilpasse hotellet til gæsternes ønsker og behov,” forklarer Signe Larsen.

Best Western giver en række muligheder for at markedsføre hotellet på det internationale marked. Den ordning, Hotel Petit kommer ind under, er et såkaldt “soft brand”, hvor Hotel Petit beholder sin egen identitet, udtryk og hjemmeside, men samtidig får adgang til Best Westerns fordele.

Her vil man blandt andet få adgang til Best Westerns markedsføringsapparat og loyalitetsprogram. Best Western Rewards er et globalt loyalitetsprogram som har 700.000 medlemmer alene i Skandinavien (32 millioner i verden).

Begejstring i Skagen
Hos turistforeningen Toppen af Danmark vækker nyheden om Hotel Petits nye partnerskab jubel.

”Der er et enormt potentiale i det internationale marked, som Best Western har adgang til. Skagen kommer dermed yderligere på landkortet, fordi vi bevæger os ud over vores traditionelle nærmarkeder,” siger René Zeeberg, der er direktør for Toppen af Danmark.

 

Relaterede artikler:

Dårlig medieomtale koster turister i Skagen

Skagen til kamp mod Booking.com og Hotels.com

Best Western får nyt hotelmedlem i Danmark