Property management system, der er meget udbredt i Island, er nu klar til at indtage det danske marked. Screenshot.

Softwarefirma vil ind på det danske hotelmarked

Det islandske softwarefirma GODO vil ind på det danske marked med sit property management system. Omkring 80 procent af alle islandske overnatningssteder benytter GODO’s løsninger.

Efter ni år på det islandske marked, er GODO klar til at lancere sit property management system på det danske marked, herunder Grønland og Færøerne.

GODO er et islandsk softwarefirma, der blev grundlagt i 2012 i hovedstaden Reykjavik, og som har specialiseret sig i turistrelaterede løsninger. Virksomheden har i dag 45 ansatte, heraf to i København.

Udbredt i Island
Omkring 80 procent af alle islandske overnatningssteder benytter GODO’s løsninger, der overordnet set består af fire løsninger: Property (property management system), Primo (revenue management), Pronto (housekeeping og kvalitetsstyring) og Travia (online markedsplads for rejsebureauer), oplyser GODO.

Mange hotelansatte ved, hvor tidskrævende det kan være at lave aftaler med rejsebureauer – og omvendt. GODO har derfor udviklet en online markedsplads Travia, hvor hoteller selv vælger de partnere, de vil samarbejde med, og hvilke priser og vilkår de vil tilbyde, oplyses det.

Tilgængeligheden opdateres i realtid via forbindelse til channel manager, så rejsebureauer kan booke direkte med øjeblikkelig bekræftelse. Platformen giver også mulighed for at forhandle nye aftaler direkte i systemet, så man har al information samlet ét sted.

Et kritisk tidspunkt
”Hos GODO er digitalisering og automatisering i højsædet, og vi brænder for at hjælpe hoteller med at forenkle de praktiske opgaver,” siger Siger Lotte Kragh Andersen, der er account manager for GODO på det danske marked, i en pressemeddelelse.

”Vi træder ind på det danske marked på et kritisk tidspunkt i rejsebranchens historie, og det er nu vigtigere end nogensinde for hotellerne at have fokus på online synlighed, strømlinede arbejdsprocesser og digitale muligheder. Her kan Travia være en mulighed for at spare tid og nå ud til nye kundegrupper,” fortsætter hun.

Travia gik første gang live i 2018, og siden er platformen vokset ud over de islandske og nordiske software grænser. Travia har været en vigtig brik for mange islandske hoteller til at komme tilbage efter coronaen ramte, oplyser GODO og tilføjer, at man servicerer over 1.100 hoteller og overnatningssteder i 15 lande samt hundreder af rejsebureauer.

Relaterede artikler:

Dansk rejsekoncern ser store muligheder i IT-salg til rejsebureauer

Sabre og Accor får ny teknologisk platform

Travelport ændrer skandinavisk opsætning