Accor-kæden er på vej til et omfattende samarbejde med GDS-systemet Sabre. Ét af Accors mange varemærker er Ibis, et sådan hotel kommer i 2022 til København – her er det værelse på Ibis Tallinn Center i det estiske hovedstad, Tallinn. Presseillustration fra Accor.

Sabre og Accor får ny teknologisk platform

Sammen vil reservationssystemet Sabre og den store franske hotelkæde Accor skabe fælles teknologisk platform i den globale hospitality-branche. Dermed styrker Sabre sig på hoteldelen.

Accor og Sabre vil sammen skabe en ny fuld-service platform til at indgå i Sabres eksisterende løsninger indenfor GDS-systemets hospitality-løsninger, herunder hoteller i alle størrelser.

I en pressemeddelelse fra Sabre Corporation oplyses det, at Accor, der foreløbig har over 5.000 hoteller med mere end 700.000 værelser verden over, sammen med Sabre vil skabe en fælles og Central Reservation (CR) og property management (PM) platform til den globale hotelbranche.

I samarbejdet med Accor, vil Sabre udvikle en ny fuld-service PM-mulighed, der vil styrke de eksisterende centrale reservationssystemer indenfor Sabre.

Dermed bliver Accor nyeste hospitality-kunde hos Sabre og skal i den forbindelse inkorporere Sabres centrale reservationssystem, SynXis Central Reservation.

”Vi glæder os til det kommende samarbejde med Accor om at skabe nye globale muligheder indenfor dette område til gavn for brugerne af Sabres løsninger og for slutkunden,” siger Sean Menke, koncernchef i Sabre Corporation og tilføjer:

“Vi erkender, at vores kunder hidtil har haft begrænsede muligheder tilgængelig indenfor hospitality-delen – men vi er nu i gang med at kunne tilbyde den og de løsninger, hotelbranchen gentagne gange har fortalt os, at de ønsker og har brug for.”

En fælles vision for fremtiden
I en kommentar til den nye samarbejde mellem Sabre og Accor, siger Accors koncernchef, Sébastien Bazin:

”Sabre deler vores vision om fremtiden for hotelbranchen, hvor hotellerne kan tilbyde gæsterne uforglemmelige oplevelser. En partner som Sabre er helt nødvendig for netop at få den afgørende teknologi der yderligere kan sætte fart på udviklingen og sænke omkostningerne for hotelejerne og os i selve Accor-gruppen.”

Accor og Sabre siger samstemmende, at det er håbet, at den kommende nye fælles CR/PM platform vil gøre det muligt for Sabre at styrke sit udbud overfor den efterspørgsel, hotelbranchen har på området. Hoteludbygningen hos Sabre skal være del i en større ny markedsplads af den personliggjorte rejse, hedder det fra de to partnere.

Aftalen minder om en aftale, som InterContinental Hotels Group og Amadeus lavede i 2014 om i fællesskab at udvikle en platform, der skulle afløse IHG´s Holidex, der oprindeligt blev lanceret midt i 1960´erne. Udrulningen af den nye platform til IHG-hotellerne begyndte sidste år.

 

International hotelkæde tilbage til København

Verdensberømt hotel genåbner efter stor renovering

Norwegian viser ekstra afgifter hos Sabre