Sommerkampagnen i SAS uden overraskelser

Global salgsdirektør Elisabeth Milton Hemmingsen. Foto: Bjarne Lüthcke.

Global salgsdirektør Elisabeth Milton Hemmingsen. Foto: Bjarne Lüthcke.

LUFTFART: Salget levede op til forventningerne og på spørgsmål om, hvilke destinationer, der hittede, var svarene næsten givet på forhånd. Gæt hvem der var mest efterspurgt på de oversøiske ruter?

Når en salgskampagne med over en million flybilletter lever helt op til forventningerne, kan det ikke stå helt galt til. Således med SAS, som ikke kaster billetter i grams, men godt nok har mange lavprisbilletter i udbud. Ligesom for at understrege, hvad ledelsen har sagt ved flere lejligheder: Vi er Skandinaviens største lavprisselskab.

”Vi er godt tilfreds,” siger global salgsdirektør Elisabeth Milton til standby.dk. Hun er netop kommet hjem efter en salgs-og promotion tur til San Fransisco, hvor modtagelsen var overvældende over den direkte rute til København.

På spørgsmål om hittene i kampagnen er der ikke megen tvivl. New York er igen, igen den mest solgte oversøiske destination. Nu oven i købet med to daglige afgange fra København.

I Europatrafikken var og er London suveræn på ruten fra København den klart mest solgte.

I Skandinavien har der været to kampagner. Den første om de lyse nætter, den næste som almindeligt sommertilbud. Uanset hvad, er det her Stockholm, der kommer ud som den mest solgte. Der er ingen midnatssol i Stockholm, men der er både Alsang på Skansen og skærgårde.

Sidst men ikke mindst, og med meget lille konkurrence, vinder Aalborg som det mest solgte indenrigs rejsemål.