Spies fornyer fransk venskab

ferie strandTURISME: Den store franske rejsearrangør Club Med og Spies’ moderselskab, Thomas Cook, øger partnerskab med fokus på markedsføring og ferierejser i og udenfor Europa. Samarbejdet skal give Club Med en årlig salgsindtægt gennem Thomas Cook på 100 mio. euro i 2018, en vækst på 60 pct. Selskaberne har fælles ejer.

Club Méditerranée (Club Med) er nærmest ukendt i Norden, men er en stor aktør ved Middelhavet (Méditerranée, det franske ord for Middelhavet, red). Målet med samarbejdet er at tiltrække nye kunder i Danmark gennem Spies og det øvrige Norden via Spies’ søsterselskaber i Belgien, Holland, Polen, Rusland, Storbritannien, Tjekkiet, Tyskland og Ungarn.

Ved at få adgang til Thomas Cooks salgskanaler vil Club Med styrke sin vækst i Europa. For Thomas Cook indebærer samarbejdet, at kunderne får del i Club Meds brede udvalg af ferierejser.

”Vores nye partnerskab kommer til at udvide det samarbejde, vi har haft i Frankrig i mange år. Partnerskabet skal generere stærk salgsvækst i de europæiske lande, hvor Thomas Cook er repræsenteret,” siger Henri Giscard d’Estaing, koncernchef og bestyrelsesformand i Club Med.

Club Med’s kinesiske ejer, Fosun, ejer også knap fem procent af Thomas Cook, købt for ca. en milliard kr. i marts i år.