En stor reklamekampagne skal medvirke til, at flere briter i fremtiden vælger at tage på rejse med WeRoad, der har etableret en forretning, som går ud på at arrangere gruppeture for solorejsende.
Den italienske rejsearrangør WeRoad har netop lanceret en stor reklamekampagne, der skal øge kendskabet til virksomheden i Storbritannien, som er et af de nye markeder, virksomheden gjorde entré på sidste år.
WeRoad er et startup, der har eksisteret siden begyndelsen af 2017, hvor selskabet blev stiftet i Milano. Konceptet er, at solorejsende melder sig til arrangørens grupperejser til en række destinationer, og allerede inden afrejse har WeRoad formidlet kontakt mellem deltagerne i chatgrupper på sociale medier.
Virksomheden henvender sig fortrinsvis til de såkaldte Millenials, som overvejende defineres som personer, der er født mellem 1980 og 1995, da disse både holder af at rejse og har forståelse for sociale medier. Ifølge WeRoad har man indtil videre arrangeret rejser for flere end 60.000 kunder.
Benytter billeder taget af de rejsende
I løbet af sidste år etablerede WeRoad sig også i Storbritannien, Tyskland og Frankrig og den nye reklameindsats skal særligt medvirke til, at arrangøren får flere briter i kundekartoteket, men den vil også i mindre grad kunne opleves i Rom, Milano, Madrid, Barcelona samt Paris, som også er markeder, virksomheden fokuserer på.
Kampagnen har fået navnet ’Grab your Backpack’, hvilket også bliver den gennemgående slaglinje, der sammen med en række slogans, som er skrevet i en frisk tone, skal være med til at ramme reklameindsatsen ind sådan, at den fanger målgruppen.
Omdrejningspunktet i den visuelle side af reklamerne bliver gruppe-selfies, der er taget af WeRoads gæster selv, når de har været på rejser med selskabet til blandt andet Thailand, Nepal, Afrika, Peru, Cuba, Tyrkiet, Island, Jordan, De Kanariske Øer og Marokko. Disse skal give et indblik i de oplevelser og nye venskaber, der kan knyttes på en sådan rejse, lyder det.
Ønsker at skabe et fællesskab af solorejsende
WeRoad oplyser, at omfanget af kampagnen i London bliver på flere end 3.700 reklamer i forskellige størrelser, der både skal sættes op på tavler og busskure samt i togene og på stationerne i byens undergrundsbane.
Kampagnen er blevet udviklet af virksomheden selv, og ifølge marketingdirektør Fabio Bin, der ligeledes er medstifter af WeRoad, stemmer brugen af rigtige billeder taget af rejsearrangørens kunder godt overens med det image, som man ønsker at opbygge i rejsebranchen.
“Vi er et varemærke, der fokuserer på at skabe fællesskaber, og derfor gav det god mening at bruge ægte gruppe-selfies, der er taget af WeRoaders (virksomhedens navn for kunderne, red.), da det forklarer præcis, hvem vi er: Et fællesskab af solorejsende, der ønsker at se verden og skabe nye relationer på samme tid.”
Relaterede artikler:
Dansk TravelTech-startup vinder europæisk pris