Stig Elling i top fem blandt landets bedste kommunikationschefer

For 11. gang er årets PR Barometer udkommet. 302 erhvervsjournalister fra alle større medier i Danmark har vurderet et antal navngivne virksomheder, men har i den forbindelse også haft mulighed for at afgive stemmer på dygtige og tilgængelige kommunikationsfolk i almindelighed fra alle brancher.

 

Højst stemmetal for bedste evne til at synliggøre virksomhedens top er 1. Lars Rebien Sørensen, Novo, 2. Jørgen Vig Knudstrup, Lego og 3. Niels Smedegaard Andersen, A. P. Møller.

 

Blandt presse og kommunikationschefer er Stig Elling, Star Tour kommet med for første gang på en tredjeplads. Han er til gengæld kommet i godt selskab. Nr. 1 er Mike Rulis fra Novo, nr. 2 Jens Bekke,  Carlsberg, 3. Claus Christensen, Nordea og nr. 5 Charlotte Simonsen, Lego og Troels Rasmussen, Tryg Vesta. Sidstnævnte er fhv. pressechef i SAS.

 

Stig Elling får blandt andet sin fine placering for tilgængelighed, evnen til at tale klart og kort om det han bliver spurgt om og venlighed også over for dem, der rent faktisk skulle have ringet til en helt anden og søgt oplysninger.

 

Analysen er udarbejdet af Aalund PR Research i Aarhus.

Skrevet af Ejvind Olesen