Stor konference om rejsende kinesere

0

TURISME: 14. september afvikles konferencen China Day 2017 i København. Her deltager nogle af Kinas største rejseaktører, en kinesisk blogger med mio. af følgere og internationale markedseksperter.

Alene sidste år foretog kineserne 120 mio. rejser ud af landet, det gav bl.a. 219.000 kinesiske overnatninger i Danmark, primært København.

Der var, oplyser Wonderful Copenhagen, sidste år 1,3 mio. kinesiske milliardærer.

Konferencen China Day 2017 i København præsenterer globale eksperter til København, hvor de skal give ny og opdateret indsigt i potentialet i det kinesiske marked og inspirere deltagerne til at målrette initiativer i forhold til de kinesiske rejsende.

Blandt talerne er en af Kinas førende rejse- og bookinghjemmesider, Ctrip, som med afsæt i egne data vil dele sit perspektiv om det kinesiske rejsemarked og deres bud på, hvor det er på vej hen. Herunder nye rejseformer, der udvikler sig eksplosivt, f.eks. krydstogter.

En anden ekspert vil kortlægge det kinesiske sociale medielandskab og give deltagerne på konferencen de vigtigste do’s and don’ts.

Shanghai-baserede Hurun Report, der udgiver listen over Kinas 100 rigeste, vil fortæller om resultaterne af deres seneste research omkring kinesiske luksusrejsende og deres forventninger til rejsen og oplevelserne.

Den kinesiske blogger Amanda, som har 8 mio. følgere på sociale medier i Kina, og som tidligere har lavet flere videoer om Danmark, fortæller om sit arbejde og hvordan hun som ’influencer’ (påvirker, red) profilerer en destination.

China Day 2017, som åbnes af erhvervsminister Brian Mikkelsen, er en del af det officielle program for det dansk-kinesiske turismeår i 2017. Ifølge VisitDenmark er Danmark første EU-land, der gennemfører et turismeår med Kina. China Day 2017 er samtidig en optakt til det europæisk-kinesiske turismeår i 2018.

Det dansk-kinesiske Turismeår indeholder en række arrangementer i Kina og Danmark med initiativer der skal styrke samarbejdet mellem de to lande på turismeområdet. Målet er at øge antallet af turister, der rejser til Danmark og Kina.

Mange af turismeårets danske aktiviteter retter sig mod de kinesiske turister og skal øge kendskabet til Danmark som rejsemål. Der udvikles desuden en række produkter og serviceydelser, der skal gøre det nemmere at være kinesisk turist i Danmark.

Et mål for det dansk-kinesiske turismeår er at øge antallet af kinesiske overnatninger i Danmark med 40 pct. fra 2016 til 2018. Desuden at øge antallet af dage, de kinesiske turister opholder sig i Danmark fra 1,5 dag til 2 dage.

DEL ARTIKLEN
  •  
  •  
  •  

Skriv en kommentar

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz