Niels Jørgen Jensen, administrerende direktør i Fårup Sommerland, bliver ny formand for bestyrelsen i VisitDenmark. Fem af de ni medlemmer i den nye bestyrelse er nyudpegede.
Erhvervsminister Simon Kollerup har udpeget Niels Jørgen Jensen, administrerende direktør for Fårup Sommerland, som ny formand for VisitDenmarks bestyrelse, hvor han afløser Allan Agerholm.
Niels Jørgen Jensen er udpeget sammen med en bestyrelse, hvor halvdelen er nye medlemmer. Sammen skal de frem mod 2025 blandt andet stå for den internationale markedsføring af Danmark:
Den nye bestyrelse ser nu sådan ud, nævnt alfabetisk:
- Tim Frank Andersen, formand og medstifter af LiveShopper
- Birthe Becker, koncerndirektør for salg og marketing i Arp-Hansen Hotel Group
- Pia Lange Christensen (ny), direktør for VisitAarhus og formand for MeetDenmark
- Per Dam (ny), administrerende direktør for Sol & Strand
- Camilla Dvinge, administrerende direktør for for DanCamps
- Niels Jørgen Jensen (ny), administrerende direktør Fårup Sommerland
- Kjeld Zacho Jørgensen (ny), formand for Dansk Kyst- og Naturturisme
- Christian Folden Lund (ny), administrerende direktør for Bellagroup (Bella Center) og
- Ulla Tofte, direktør for Museet for Søfart i Helsingør.
Farvel til 5
Ud af den tidligere VisitDenmark-bestyrelse er, frivilligt eller ufrivilligt, gået Allan Agerholm, tidligere koncernchef for Bella Center-gruppen og i dag formand for bestyrelsen i Parken Sport & Entertainment.
Det samme er:
- Jens Hausted, direktør for Dansk Kyst- og Naturturisme
- Philip Høeg Kildegaard, direktør for eCommerce og salg i Novasol
- Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør for Wonderful Copenhagen og
- Martin Aadal Nielsen, driftsdirektør for Skinetworks.
VisitDenmark skal være endnu mere omstillingsparate
Erhvervsminister Simon Kollerup siger i pressemeddelelse i forbindelse med den nye VisitDenmark-bestyrelse:
”Efter flere års vækst i dansk turisme har corona skærpet den internationale konkurrence. Derfor skal VisitDenmark i de kommende år være endnu mere omstillingsparate, også når det gælder den internationale markedsføring. For selvom danskerne igennem coronakrisen har været gode til at være turister i vores eget skønne land, så har vi brug for at få de udenlandske gæster tilbage, så vi også har mulighed for at gøre industrien grønnere.
Jeg ser frem til at følge den nye bestyrelses arbejde og vil samtidig takke de afgående medlemmer for et godt arbejde med at få turisterne over landegrænsen de seneste år.”
Mere end nogensinde at tiltrække udenlandske turister
Den nye formand for VisitDenmark, Niels Jørgen Jensen, siger i pressemeddelelsen:
”Der er i høj grad behov for at genetablere turisme-tilstrømningen til Danmark ovenpå to omskiftelige og udfordrende år med Covid-19. Det er mere end nogensinde før vigtigt, at vi igen lykkes med at tiltrække de udenlandske turister til Danmark gennem målrettet markedsføring og branding.
Det er afgørende for genopretningen af dansk eksport og for det danske turisme- og oplevelseserhverv. Jeg glæder mig meget til at komme i gang med arbejdet sammen med et kompetent hold fra hele Danmark,” siger Niels Jørgen Jensen.
VisitDenmark er Danmarks nationale turismeorganisation, som skal fremme Danmark som turistmål og dermed skabe vækst inden for det danske turismeerhverv. Det er bestyrelsens opgave med deres fælles kompetencer og erfaring at lægge de strategiske linjer for VisitDenmark. VisitDenmarks nye bestyrelse er pr. 1. januar 2022. Medlemmerne er udpeget til 31. december 2024, oplyser Erhvervsministeriet i en pressemeddelelse. Det er muligt at side tre perioder af tre år i bestyrelsen for VisitDenmark.
Relaterede artikler:
Attraktioner skal fylde mere i dansk markedsføring