Klar til samarbejde: Norwegians koncernchef, Geir Karlsen, til venstre, med Petter Stordalen. PR-foto: Erik Krafft.

Stordalens hoteller og Norwegian i nyt samarbejde

Loyalitetsprogrammerne i Petter Stordalens hotelkæde, Strawberry, og flyselskabet Norwegians bonusprogram, Norwegian Reward, får fælles selskab. Andre “ledende aktører” skal kobles på.

Det nye fælles selskab ejes ligeligt af Norwegian og Strawberry (tidligere Nordic Choice Hotels), oplyser selskaberne forud for markedslanceringen i årets anden halvdel. Til sammen har de to koncerners loyalitetsprogrammer, Norwegian Reward og Strawberry, over 10 millioner medlemmer.

I en pressemeddelelse siger Petter Stordalen: ”Aftalen er en milepæl for Norwegian og Strawberry. Norwegian deler vores ønske om at udvikle innovative og bedre løsninger for gæsterne, og partnerskabet vil skabe store synergier og merværdi for loyalitetsprogrammernes medlemmer og vores partnerne.

Vores fælles ”fordelsvaluta” bliver en gamechanger i markedet og vil tiltrække de bedste samarbejdspartnere. Medlemmerne af de to samarbejdende bonusprogrammer får tilgang til uudtømmelige muligheder for rejser, spa, restauranter og meget mere – og det er bare begyndelsen,” siger Petter Stordalen.

Norwegian Reward og Strawberrys fordelsprogram vil på sigt søge at tiltrække andre ”ledende aktører” fra hele Norden, hvorved bonusprogrammedlemmerne får flere steder at optjene og bruge bonuspoint.

Det oplyses ikke i pressemeddelelsen, hvilke typer ”ledende aktører” der tænkes på – men Petter Stordalen ejer for eksempel knap 40 procent af Nordic Leisure Travel Group med blandt andet Danmarks største rejsebureau, Spies, og i Norge og Sverige rejsearrangøren Ving.

”Verdens første fælles fordelsvaluta”
I pressemeddelelsen siger Geir Karlsen, Norwegians koncernchef: ”Jeg er glad for denne aftale med Strawberry, det bliver et samarbejde som vil give flere fordele til de over 10 millioner medlemmer af Norwegian Reward og Strawberry.

Når vi lancerer verdens første fælles fordelsvaluta til brug på tværs af flere selskaber, vil vores samarbejde ændre landskabet for loyalitetsprogrammer,” forudser Geir Karlsen.

Norwegian og Strawberry lancerede i juni sidste år planerne om deres påtænkte samarbejde for koncernernes fælles bonuskunder.

 

Relaterede artikler:

Danmark vigtigere end nogensinde for Norwegian

Ny dansk rejseklub håber på 100.000 medlemmer

Scandlines dropper bonusprogram med 900.000 medlemmer