Petter Stordalen ved det fælles pressemøde. (Screendump fra live stream af pressemødet)

Strawberry og Norwegian indleder samarbejde

Petter Stordalens hotelkæde Strawberry etablerer et partnerskab med Norwegian med henblik på at drive et fælles loyalitetsprogram, der også vil invitere andre aktører indenfor.

Lavprisflyselskabet Norwegian og hotelkæden Strawberry (tidligere Nordic Choice Hotels),  hvor sidstnævnte er kontrolleret af Petter Stordalen, har tirsdag morgen via en børsmeddelelse offentliggjort, at selskaberne indleder et partnerskab omkring et fælles loyalitetsprogram.

Hidtil har Strawberry drevet loyalitetsprogrammet Nordic Choice Club med flere end to millioner medlemmer, mens Norwegian tilbyder det velkendte Norwegian Reward, der har haft omkring fem millioner medlemmer i Norden.

De to selskaber vil etablere et separat joint venture med en ejerandel på 50 procent hver, og det forventes at den samlede transaktion vil kunne afsluttes i slutningen af 2023, når særlige betingelser er opfyldt.

Der oplyses i børsmeddelelsen, at flere aktører vil blive inviteret til at deltage i samarbejdet omkring loyalitetsprogrammet, så det bliver muligt at øge attraktiviteten og på tirsdagens pressemøde blev der sat lidt flere ord på det opsigtsvækkende samarbejde.

Starter ud med 7,5 millioner medlemmer
Samarbejdet i det nye, fælles selskab vil aktørerne gøre til det bedste i Norden. Man skaber en fælles loyalitetsvaluta fra de to respektive loyalitetsprogrammer, hvor det bliver muligt at optjene og benytte loyalitetspoint på tværs af de forskellige programmer.

”Vi udvikler vores allerede populære loyalitetsprogram, Norwegian Reward, ved at tænke ud af boksen og samarbejde med nye partnere. Jeg er meget glad for at have fundet Strawberry som partner, og at vi ved at gå sammen udvikler en ny platform, som vil give endnu flere kunder mulighed for at vælge mellem et bredere udvalg af tjenester. Vi vil også gerne invitere flere partnere til at deltage i dette samarbejde, efterhånden som vi bevæger os fremad,” siger Geir Karlsen, administrerende direktør i Norwegian.

Til en start vil der være 7,5 millioner medlemmer i samarbejdet, hvormed man vil have en betydelig andel af de nordiske husholdninger.

”Dette vil være en game changer for medlemmer og gæster, og give folk i de nordiske lande bedre og hyppigere muligheder for at optjene og bruge deres loyalitetspoint. Vi ser frem til at begive os ud på denne rejse sammen med Norwegian,” lyder det fra Petter A. Stordalen.

 

Relaterede artikler:

Nu er det slut med Nordic Choice Hotels

Sætter dato på farvel til Nordic Choice Hotels

21 awards i den norske rejsebranche