Tegnefilm skal få flere turister til Danmark

visitdenmark filmTURISME: VisitDenmark i samarbejde med amerikansk filmindustri om at markedsføre ny animationsfilm, Trolls – budskabet om at besøge Danmark bliver dermed delt med millioner af fans verden over.

VisitDenmark i markedsføringspartnerskab med Troll-filmens producent, Dreamworks Animation, og distributøren, Twentieth Century Fox.

”Samarbejdet med Dreamworks og Twentieth giver fantastisk mulighed for at fortælle om Danmark til millioner verden over, som vi ellers næppe kunne komme i kontakt med,” siger ”brandmajor” i VisitDenmark, Anja Hartung Sfyrla.

Dreamworks’ animationsfilm Trolls er baseret på den danske legetøjstrold, The Good Luck Troll eller Gjøl Trolden.

”De senere år har vi fået godt samarbejde med den danske filmbranche. Nu indgår vi samarbejde om animationsfilm på den globale scene, det har åbnet nye døre til samarbejdspartnere verden over. Vi forventer, at dette bliver vores hidtil største globale markedsføringsplatform,” siger Anja Hartung Sfyrla.

I samarbejdet med Dreamworks og Twentieth Century Fox vil VisitDenmark fortælle om troldenes danske rødder, distribuere billeder og filmmateriale samt tilbyde rejser til Danmark.

VisitDenmarks indsats er fokuseret på 10 markeder med særligt fokus på Tyskland og Storbritannien.

Stjerner som Justin Timberlake og John Cleese lægger stemmer til hovedrollerne i Troll-filmen, som får dansk biografpremiere 13. oktober.