Tivoli vil arbejde tættere med rejsebranchen

”I modsætning til det generelle fald i antallet af turister vokser cruisegæsterne, så det er vigtigt for os at fortsætte samarbejdet med bl.a. DFDS,” siger økonomidirektør i Tivoli Claus Dyhr.

Selv om Tivoli i sit halvårsregnskab kom bedre ud end sidste år, er der dog fortsat et minus på 55 mio. kr. Sæsonstarten har været fin, men den senere tids regnvejr har ikke just hjulpet på besøgstallet.

I fremtiden vil Tivoli satse mere på underholdning – og på et samarbejde med rejsebranchen. Det siger Claus Dyhr til Berlingske Tidende.

Han nævner i den forbindelse, at det tegner meget lovende med det nye samarbejde om passagerer fra DFDS. Nordmænd er glade for København, og de skal stort set alle en tur i Tivoli. Nu sælger DFDS i Norge en Tivoli-billet sammen med transporten.

Han har også store forventninger til samarbejdet om Tivoli Hotel i Arp Hansen gruppen. ”Vi vil satse på norske og svenske gæster, for vi har ikke ressourcer til at markedsføre os i hele Europa. Vi har en foreløbig svag stigning, men slet ikke så meget, som vi havde håbet på. De danske momsregler og prisniveauet plager fortsat turistbranchen,” siger han til avisen.

Tivoli tror dog fortsat på overskud i år, men vejret kan både i resten af sommersæsonen og til efteråret blive afgørende.

 

Skrevet af redaktionen