Tør øjnene Danmark

Jens Zimmer Christensen.

melodi grand prix 2014, foto Andres Putting (EBUMELODI GRAD PRIX: Horestas formand mener, at Danmark overgik alle forventninger og leverede et show på allerøverste hylde.

Der har allerede været meget omtale af budgetoverskridelse til millioner med arrangementet af det internationale Grand Prix på Refshaleøen i København. Var det mon alle pengene værd? Fik Danmark reklame nok?

Det mener formanden for Horesta, direktør Jens Zimmer Christensen i hvert fald. Han lægger ikke fingrene imellem over for kritikerne.

”Det ville ikke være rigtig dansk, hvis vi ikke bruger anledningen til at rette skytset mod alt tænkeligt og utænkeligt, mens omverdens søgelys var rettet mod os. Det har også handlet om misbrug af skatteydernes penge.

Begivenheden trak et femcifret antal udenlandske gæster, der oplevede København og Danmark fra sin bedste side over flere dage,” skriver han.

Og fortsætter:” De har boet på vores hoteller, spist på vores restauranter, kørt i vores taxaer og handlet i vore forretninger. Vi har med andre ord fået en eksponering, som er ubetalelig på længere sigt.

Som nation er det tid til at tørre øjnene og komme videre og glæde os over, at tusindvis af udlændinge har fået smag for at besøge vores land i fremtiden.”