BC Hospitality Group havde i 2016 det bedste årsresultat nogensinde med en omsætning på 1.135 millioner kroner. Det baner vej for yderligere ekspansion i porteføljen af vellykkede hospitality-forretninger.
Gruppen konsoliderede forretningen med vækst på både top- og bundlinje samtidig med, at der blev gennemført millioninvesteringer i revitalisering og produktudvikling af forretningens mange brands.
“Vi udnytter rekordregnskabet og gruppens robuste finansielle position til at foretage investeringer og kvalitetsløft inden for service og gæsteoplevelser, innovative og bæredygtige løsninger, samt digital teknologi på tværs af gruppens brands. Vi er lykkedes med en positiv udvikling af de eksisterende forretninger og ikke mindst med et fornyet Bella Center, som i 2016 kom stærkt igen og leverede et rekordår i antal kongresgæster. Samlet tog gruppen imod 1,5 millioner gæster, og fremadrettet er ordrebøgerne godt fyldt op, og alle gruppens hoteller er på vej mod nye markedsledende rekorder igen i 2017,” siger Allan L. Agerholm, Chief Hospitality Officer – BC Hospitality Group.
“Vores forretningsstrategi virker og giver plads til yderligere vækst. Vi har en del konkrete projekter i pipeline, og vi skruer yderligere op for ambitionerne. Vi går blandt andet efter at få flere ledende hotel brands med i porteføljen, og her tænker vi på brands, som fortsat vil give os konkurrencefordele – brands som samtidig leverer gæsteoplevelser på et meget højt internationalt niveau,” fortsætter Allan L. Agerholm.
Omsætningen blev 1.135 millioner kroner mod 976 millioner i 2015 – en stigning på 16%. Resultatet af primær drift (EBITDAR) blev forbedret med 54% til 214 millioner kroner mod 139 millioner i 2015.
Crowne Plaza Copenhagen Tower II indviedes og anerkendte internationale virksomheder som Vestas, Ericsson og Novo Nordisk er siden rykket ind i gruppens topmoderne kontorkompleks.
BC Hospitality Group blev i 2016 founding partner til Royal Arena og er i dag er en tæt samarbejdspartner.