TUI pryder i denne uge udsmykningen på Nørreport Station i København. PR-foto.

TUI: Salgskampagne på Danmarks største station

Nørreport Station i København med i snit en kvart million daglige tog- og buspassagerer, er i disse uger centrum for stor salgskampagne fra TUI. Den skal vække rejselyst til rejsemål i Middelhavet.

TUI udgør sammen med Apollo, Bravo Tours, Spies og Sunweb de fem store charterarrangører på det danske marked med hver pænt over 100.000 årlige gæster. Tilsammen har de fem store typisk cirka 85 procent af det danske charterrejsemarked, ifølge de officielle tal fra brancheforeningen RID. Tallene for 2024 er ved at blive indsamlet.

Og nu er TUI rykket ind på Danmarks største trafikknudepunkt, Nørreport Station i København. Der er omkring 250.000 passagerer dagligt på Nørreport, der rejser med metro, fjerntog, S-tog eller bus.

Indrykket på Nørreport sker som led i TUI’s nye salgskampagne forud for sommersæsonen. Kampagnen kører under temaet: “Alt, hvad en rejse kan være.”

Selve kampagnen blev lanceret mellem jul og nytår, blandt andet med TV-reklamer, der skal vække rejselyst til TUI-destinationerne ved Middelhavet og fremvise den tyskejede rejsearrangørs brede produktsortiment. Her i januar annoncerer TUI videre på digitale platforme som udendørstavler, i trykte medier og i radio.

”Takeover” af Nørreport Station
Blandt TUI’s kampagneelementer er en takeover af Nørreport station fra sidste uge og løbende til udgangen af denne, oplyser charterrejsebureauet i en pressemeddelelse. For eksempel skal dekorerede busstoppesteder lede tankerne hen på solrige sandstrande med budskabet: “Sommeren er bedst ved Middelhavet.”

TUI er, ifølge egne oplysninger, ”verdens førende rejsekoncern.” Pressemeddelelsen fra TUI har ikke tallene for sidste år, men i regnskabsåret 2023 havde hele TUI-koncernen over 60.000 medarbejdere, mere end 20 millioner rejsekunder og omsatte på den anden side af 20 milliarder euro, cirka 150 milliarder kroner.

TUI-koncernen tæller over 400 hoteller, 17 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI’s primære produkt er pakkerejser med charterfly eller rutefly, men produktporteføljen tæller også skiferie, kør-selv-ferie og udflugter.

Trods sin storhed, er TUI i øvrigt det eneste af de fem store charterrejsebureauer i Danmark der ikke deltagere på Nordens største rejsemesse, Ferie for Alle i Messecenter Herning. Den afvikles i år i weekenden 21.-23. februar.

 

Relaterede artikler:

Danske TUI-gæster: Spanien er mest besøgte land

Under 100 dage til Skandinaviens største feriemesse: Ferie for Alle

TUI har igen dansk millionoverskud