Hapag-Lloyd Cruises vil gøre sine krydstogtskibe to-sprogede, både tysk og engelsk. Dermed håber rederiet at tiltrække flere gæster. Tyskland regnes som Europas største krydstogtmarked.
På det europæiske krydstogtmarked regnes England og Tyskland nogenlunde for lige store i antal årlige krydstogtpassagerer, begge har omkring et par millioner.
De tyske krydstogtpassagerer sejler både med de oceangående krydstogtskibe og flodkrydstogtskibene.
Flere tyske krydstogtrederier har tysk som første eller primære sprog ombord, for eksempel Aida Cruises (ejet af verdens største krydstogtkoncern, amerikanske Carnival Corporation), Hapag-Lloyd Cruises, Plantours Kreuzfahrten, TUI Cruises. De henvender sig navnlig til passagerer fra DACH-landene (Tyskland, Østrig og Schweiz) og andre helt eller delvist tysktalende lande, for eksempel Holland.
Og nu melder tyske Hapag-Lloyd Cruises, at sproget ombord fra næste år for alvor vil være to-sproget, udover tysk også engelsk. Dermed håber rederiet at tiltrække flere passagerer fra lande, hvor man måske ikke er stiv i det tyske.
Hapag-Lloyd Cruises, der ejes ligeligt krydstogtkoncernerne Royal Caribbean og TUI Cruises, har fem mindre krydstogtskibe, det største, MS Europa 2, har plads til 500 passagerer. Rederiets andre skibe er krydstogtskibet Europa og de tre ekspeditionskrydstogtskibe Hanseatic Inspiration, Hanseatic Nature og Hanseatic Spirit.
Ny kampagne
Under overskriften ”World, Wide, Wonderful” har Hapag-Lloyd Cruises søsat sin nye kampagne henvendt til ikke-tysktalende markeder, ”det internationale marked,” som rederiet kalder det.
Kampagnen skal fremhæve den særlige stil og atmosfære, rederiet mener er fremherskende på sine skibe. Der bliver blandt andet fokus på Hapag-Lloyd Cruises’ krydstogter til Middelhavet, de norske fjorde, Østersøen og ekspeditionskrydstogter til de arktiske områder, herunder Grønland og Canada.
Repræsenteres af Aviareps
Hapag-Lloyd Cruises understreger, at man er klar til et udbygget samarbejde med rejsebureauer fra de nye lande, man prøver at tiltrække med meldingen om, at engelsk nu bliver et ligestillet sprog ombord på rederiets skibe.
I øvrigt repræsenterer repræsentationsbureauet Aviareps to af de tysktalende rederier på blandt andet det danske marked: Hapag-Lloyd Cruises og Mein Schiff-krydstogtskibene fra TUI Cruises.
Relaterede artikler:
Aviareps får tredje krydstogtkunde

STANDBY.DK Nyt om rejser


