Tyskland indbyder rejsebranchen til workshop

På workshoppen 21. november på Radisson Blu Royal Hotel i København kan man møde 22 udstillere, som repræsenterer over 250 hoteller, fra slotshoteller til konference- og kongreshoteller i de store byer – i alle størrelser og kategorier fra tre- til femstjernede hoteller.

 

 

I 2010 tegnede danskerne sig for godt 2,5 mio. overnatninger i Tyskland – et plus på 7,1 pct. i forhold til året før. Og tendensen fortsætter i 2011; i årets første syv måneder steg de danske overnatninger 3,5 pct., oplyser Tysk Turist Information.

 

Tysk Turist Information påpeger at Tysklands succes som forretningsrejsemål navnlig skyldes forholdet mellem pris og ydelse samt det store udbud af mødehoteller, kongrescentre og eventlocations.

I 2010 nåede antallet af udenlandske overnatninger i Tyskland for første gang over 60 millioner, og med et plus på tolv procent i forhold til året før havde forretningsrejser en stor andel i dette resultat.

De såkaldte MICE-rejser (Meetings, Incentives, Conventions, Events) udgjorde næsten halvdelen af forretningsrejserne.

 

For at understrege forretningsrejsernes store betydning som erhvervsfaktor for den tyske turistbranche har Deutsche Zentrale für Tourismus – i samarbejde med German Convention Bureau – sat ekstra fokus på dette segment i 2012 med marketingtemaet "Tyskland som forretningsrejsemål.”

 

Oktober-udgaven af Stand By har i øvrigt stort fokus på MICE-muligheder i eksempelvis Nordtyskland.

 

Nærmere information om Øresund-workshoppen i november fås ved henvendelse til: Carsten.johansen@germany.travel

Skrevet af Redaktionen