USAs flyselskaber i kø for Cuba-ruter

cubaUnited Airlines har indsendt en formel ansøgning til US Department of Transportation for tilladelse til at etablere ruter til Havannas José Martí International Airport fra Newark/New York, Houston, Washington D.C. og Chicago.

Samtidig har American Airlines fremsendt ønsker om rutetrafik med ti daglige returflyvninger til Havanna fra flyselskabets latinamerikanske gateway hub i Miami. Desuden vil American åbne ruter til Havanna fra selskabets hubs i Charlotte, Dallas/Fort Worth, Los Angeles og Chicago.

Delta vil gerne flyve dagligt fra Atlanta, New York JFK, Miami og Orlando, mens Southwest vil betjene Havanna fra Fort Lauderdale, Tampa Bay og Orlando og til Varadero og Santa Clara fra Fort Lauderdale.

JetBlues planer lyder på 15 daglige flyvninger, der skal forbinde fire byer i Cuba med seks byer i USA. Planerne lyder på 2X New York JFK-Havanna; 4X Fort Lauderdale-Havanna; 1X Fort Lauderdale-Camagüey; 1X Fort Lauderdale-Holguiìn; 1X Fort Lauderdale-Santa Clara; 2X Orlando-Havanna; 2X Tampa-Havanna; 1X Newark-Havanna og 1X Boston-Havanna.

JetBlue said it anticipates a start date of Sept. 8, or within 100 days after receipt of all necessary approvals, whichever is earlier.

Alaska Airlines er kommet med en relativt tilbageholdende ansøgning om to daglige non-stop flyvninger fra Los Angeles til Havanna.

Det regionale selskab Silver Airways ønsker at forbinde 10 cubanske destinationer fra fem byer i Florida – Key West, West Palm Beach, Fort Lauderdale, Jacksonville og Fort Myers/Naples.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.