TURISME: Stor tilslutning til Scandinavian USA Travel Show på mandag i København fører til venteliste. Mange amerikanske udstillere deltager, før de skal til den store ITB-messe i Berlin.
På mandag, 7. marts, hejses USA’s flag Stars and Stripes foran københavnske Tivoli Hotel & Congress Center. Anledningen er Discover Americas store, årlige workshop USA Travel Show. Tilslutningen til arrangementet har været så stort, at der nu er venteliste.
Messen åbnes af USA’s ambassadør i Danmark, Rufus Gifford, og Karin Gert Nielsen, direktør for Discover America Denmark.
På workshoppen er der over 60 udstillere, mange fra USA, der stopper i København, inden de skal til den store ITB-messe i Berlin. De har nyt fra deres destination, hotelkæde, flyselskab og attraktion.
De mange amerikanske udbydere trækker deltagere. Så mange at der nu med 250 tilmeldte rejsebureauagenter og medier er indført venteliste.
”Det er fantastisk, arrangementet bliver større hvert år. Det viser, at både udstillere og deltagere får noget ud af det. I år er vi så nået en grænse for deltagere og har indført venteliste,” siger Karin Gert Nielsen til standby.dk
Workshoppens nye koncept, hvor regionerne inddeles i forskellige rum, som deltagerne roterer imellem, betyder også nye omgivelser.
Norden har haft stigende interesse i USA i flere år. Siden 2010 er ankomsttallene til USA steget støt, og 2014 bød på ny rekord med 1,4 mio. besøgende, en stigning på 12 pct. sammenlignet med året før. Tallene ser også positive ud for 2015, hvor 764.046 nordiske rejsende fra januar-juni tog turen over Atlanten. En stigning på 9 pct. i forhold til samme periode året før.