Arrangeret af eventbureauet The Meeting Planners og med støtte fra Tivoli, VisitDenmark og WoCo, planlægges i juni event for særligt indbudte fra MICE-branchen og dens leverandører.
”Vi mangler den her genstart,” siger Berrit Hedegaard til STANDBY.DK – hun ejer The Meeting Planners og har fået ideen til det nye tiltag med første udgave af MeetInCPH – The Nordic MICE & Travel Show. B2B-eventen holdes efter planen den 8. og 9. juni i Tivoli.
Workshoppen bliver ikke, hvor de indbudte købere kan cirkle rundt, de skal i stedet holde møder med leverandører. Berrit Hedegaard håber, at det nye initiativ kan tiltrække mindst 100 købere og understreger, at der kun er deltagelse for inviterede.
MeetInCPH henvender sig til møde- og rejsebranchen. De indbudte deltagere vil tælle professionelle mødeplanlæggere, indkøbere, turoperatører, eventbureauer, erhvervsrejsebureauer og incomingbranchen samt en række danske og internationale leverandører som hoteller, venues, flyselskaber, biludlejning, tech-udbydere og så videre, oplyser arrangørerne.
Har savnet en B2B-workshop
I en pressemeddelelse fra The Meeting Planners hedder det blandt andet, at den første udgave af MeetInCPH gerne skal blive til Danmarks første internationale BTB Workshop, ”der favner hele møde- og rejsebranchen i Danmark og vores nordiske nabolande.”
Berrit Hedegaard, der også har virksomheden ConferenceCare, siger: ”Det er efter lang tids nedlukning vigtigt at genstarte vores branche. Og det er det helt rigtige tidspunkt at lancere en ikke-kommerciel udstilling, men en one-to-one BTB-workshop, som vi har savnet i Danmark.
Det er vores intention, at MeetInCPH skal være et årligt tilbagevendende event i Tivoli med fokus på at samle møde- og rejsebranchen fra Danmark og udlandet, til et par dage med fokus på kvalitetsmøder og ny forretning,” siger hun.
“Måske et sats”
I dag tillader det danske forsamlingsforbud op til fem personer, men færdigvaccineringerne giver håb om, at også flere inden længe kan mødes.
”At vi planlægger workshoppen i juni er måske et sats, men vi var gode til at mødes sikkert inden det sidste forsamlingsforbud, og vi er på tidspunktet for vores event i juni meget langt med vaccinationerne. Så vi tror, at det er muligt,” siger Berrit Hedegaard og tilføjer: ”Vi håber, at vi med MeetInCPH kan være med til at kick-starte branchen.”
Mens VisitDenmark og Wonderful Copenhagen er såkaldte supporting partnere af MeetInCPH, er Tivoli sponsor og stiller rammerne til rådighed. Tivolis salgsdirektør for B2B-salget, Lars Adler, siger:
”Tivoli støtter dette nye initiativ, ikke mindst fordi en fælles workshop, der både har fokus på turisme, møder og events længe har stået på ønskelisten. Tivoli har som resten af branchen haft et udfordrende 2020, men vi har benyttet tiden til at renovere, og glæder os til at vise de nye restauranter, attraktioner og koncepter i Tivoli til vores kunder og samarbejdspartnere.”
Relaterede artikler:
105 leverandører til Statens nye konferenceaftale