Der skal atter mere gang i det danske møde- og eventmarked. Arkivfoto fra Steigenberger Alsik Hotel & Spa i Sønderborg.

VisitDenmark øger fokus på mødemarkedet

Kendskabet til Danmark som mødedestination skal øges. VisitDenmark relancerer nu kampagne, der skal sætter et ansigt på Danmark som mødedestination. Den følges af flere aktiviteter.

”I takt med at corona-pandemien ebber ud, begynder det internationale mødemarked at røre på sig. Men Danmark savner fortsat de internationale events, der bringer udenlandske mødedeltagere hertil. Derfor går vi ud med kampagne, der skal skabe kendskab til Danmark som mødedestination og bygger op til forårets messer.”

Det siger senior projektleder Lene Hylleberg i VisitDenmark til turistrådets hjemmeside.

VisitDenmarks seneste MICE- (Meetings, Incentives, Conferences og Events) kampagne er netop blevet prælanceret. Og i slutningen af denne måned sætter VisitDenmark endnu mere tryk på for at øge kendskabet til Danmark over for internationale mødeplanlæggere.

Omdrejningspunktet er en relancering af de ambassadørvideoer, som blev produceret sidste år under varemærket ”In the Business of Everyday Wonder.” De seks videoer er i år blevet til syv, idet Cykelkokken er ny ambassadør i kampagnen, oplyser VisitDenmark.

Optakt til messer
Kampagnen følges op med mere ”taktiske aktiviteter,” der skal bygge op til messerne IMEX i Frankfurt (31.maj-2.juni) og The Meetings Show i London (29.-30. juni) i år.

Lene Hylleberg siger: ”Vi kommer i år til at gøre en ekstra indsats for at få flere bookinger til partnerne på messerne. Det vil primært være her, erhvervet vil kunne konvertere på den efterspørgsel, VisitDenmarks markedsføring skaber i toppen af salgstragten.”

VisitDenmark-videoerne bringer fortællingen ”In the Business of Everyday Wonder” i spil. Her fokuseres ikke på klassiske venues, men i stedet på de mennesker, som leverer mødeoplevelsen, og kampagnen sætter dermed et mere personligt ansigt på Danmark som mødedestination.

Videoerne kører på LinkedIn og Twitter samt udvalgte fagmedier. Der fokuseres på internationale mødeplanlæggere i Sverige, Norge, Tyskland, Holland, Storbritannien og USA.

VisitDenmark forventer at slå endnu et slag på området til efteråret, hvor der igen vil være fokus på at skabe kendskab i forbindelse med IBTM World-messen i Barcelona fra 29. november til 1. december.

Relaterede artikler:

Ny stilling skal øge omsætning i Bella Center

Gør nyt forsøg med MICE-workshop i København

Mødebranchen klar til nye tider efter genåbningen

Stor kongreskæde tilbyder afbestillingsforsikring

Norsk grupperejsebureau rykker ind i Danmark