VisitDenmark vinder pris for gay-kampagne

københavn turisterTURISME: I samarbejde med SAS og WoCo har VisitDenmark haft en større kampagne over for det økonomisk attraktive bøsse-segment i USA. Kampagnens baggrund var, at det i år er 25 år siden, Danmark som første land i verden tillod registrerede partnerskaber af samme køn.

I maj bekræftede amerikanske Mark og Michael deres kærlighed til hinanden i København. Nogle uger tidligere havde de vundet en konkurrence, hvor præmien var en bryllupsrejse til København.

Konkurrencen var en del af en større kampagne, ”Validate Your Love.” Denne kampagne er netop hædret med en Magellan Gold Award, som det amerikanske magasin Travel Weekly hvert år uddeler til de bedste turismekampagner.

”Et af målene var for et lille budget at skabe engagement hos målgruppen via en videokampagne på sociale medier og et mediesamarbejde med HereMedia, som udgiver en række af de toneangivende gay-medier på markedet. Målet lykkedes over alt forventning, og vi er meget stolte over, at Travel Weekly har anerkendt arbejdet med en pris,” siger VisitDenmarks markedschef i USA, Bruno Bedholm.

Magellan Awards uddeles til virksomheder og organisationer, der af Travel Weekly’s ekspertpanel lever op til panelets ”standard of excellence,” oplyser VisitDenmark.

Videoerne med det amerikanske bryllupspar i København er foreløbig set over 55.000 gange på Facebook og YouTube.