‘Vores største problem på A380 var kaffemaskinerne’

2019/08/defaultmain.jpgLUFTFART: ”Flyfabrikkerne bør sætte mere fokus på kabinerne og installationerne der,” sagde Lufthansa servicechef i en tale i Hamburg til flyproducenterne.

”Flyfabrikkerne forsøger at gøre flyene mere og mere tekniske, lettere og hurtigere. Mindre støjende og først og fremmest mindre brændstofkrævende. Til gengæld glemmer de ofte fortsat større udfordringer, de giver sig selv i kabinen”.

Sådan lød de overordnede betragtninger, da passager-og servicechef Joachim Schneider i Lufthansa forleden talte på en konference i Hamburg.

”Der bliver ved med at komme tekniske problemer i kabinen, også på vore A380`ere og på mange andre af vore nye flytyper. Jeg indrømmer, at det også bliver mere og mere avanceret, også for passagererne, men det ville være velgørende med ens standarder både med systemet til stolene og entertainment- installationer.

Gæt engang, hvad der var det største tekniske problem, da fik vi vores første Airbus A380. Det var kaffemaskinerne! Nogle helt nye med helt nye funktioner og placeret forkert i forhold til første række stole.

Passagererne beder ikke om tekniske vidundere. De vil bare gerne have stole, der virker, og en god kaffe til tiden.

Som flyselskab kræver konkurrencen, at vi byder mere og mere luksus, bedre og bedre service – og billigere priser. Det må flyproducenterne altså hjælpe os med”, sluttede han.