Forbrugerne skal have penge tilbage for aflyste pakkerejser. Men for at forbedre likviditeten ønsker nogle bureauer, at det skal ske via vouchers. Andre med bedre råd vil fastholde kontant tilbagebetaling. Her pressearkivfoto fra en feriemesse i Messecenter Herning.

Vouchers-muligheder deler rejsebureauerne

Der er delte meninger i rejsebureauerne om kunderne skal have penge retur for aflyste pakkerejser eller en voucher. “Hvis bureauet ikke har pengene, må det styrke sin egenkapital,” siger bureauejer.

”Jeg er meget imod vouchers, det kan vi ikke være bekendt. Vores gæster har købt en rejse i tiltro til, at vi vil give dem en god ferie og hvis der skete noget, vi som rejsebureau ikke kunne gøre noget ved, så fik de deres penge igen. Det kan man ikke ændre med...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 125

1 MÅNED

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 1.295

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

BUSINESS

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL FLERE BRUGERE

(Abonnement med ubegrænset adgang til alle eller udvalgte medarbejdere)

Allerede abonnent?