”Have Some Copenhagen” skal hjælpe turismebranchen i hovedstaden med at kommunikere endnu bedre med besøgende gæster til store events. Kollage fra Wonderful Copenhagen.

WoCo har nyt grafisk værktøj til events

Wonderful Copenhagen har lanceret ”Have Some Copenhagen,” et grafisk værktøj så hoteller, spisesteder, attraktioner og andre ”kan tappe ind i eventgæsternes forbrug.”

Senest 23. marts kommer regeringen med den længe ventede store genåbningsplan for Danmark. Og når de store events igen rammer København, skal de gerne længere ud i byen, så det visuelle aftryk af den aktuelle events også fylder, når man kommer lidt væk fra stadion.

Wonderful Copenhagen skriver i en pressemeddelelse, at det nye værktøj, Have Some Copenhagen, skal hjælpe butikker, attraktioner, hoteller, spisesteder og så videre med at tage del i eventen og bidrage til en større folkefest, når det igen bliver muligt.

Have Some Copenhagen tager udgangspunkt i, at København er en by med åbne byrum og god mad. Ved hvert event ændrer temaet sig, så det ved for eksempel sommerens planlagte EM-slutrunde i fodbold hedder ”Have a Ball in Copenhagen.”

Det grafiske materiale kan ifølge WoCo tilpasses alle eksisterende flader og platforme, uanset om det er door-hangeren, strøgbanneret, butiksvinduet, nyhedsbrevet, hjemmesiden, ølbrikken, toiletbrættet eller tjenerens forklæde.

”For aktørerne er det en mulighed for at tale direkte til eventgæsterne og tappe ind i deres forbrug, og for byen København er der stor værdi i at få alle til at dele den samme fortælling,” skriver WoCo.

”Fælles ramme så alle taler ind i den samme tragt”
Tine Kastrup-Misir, kommunikations- og markedsføringsdirektør hos Wonderful Copenhagen, siger: ”Vi ser et stort potentiale for, at hovedstaden kan få endnu mere ud af events, og med dette værktøj inviterer vi hele byen til at tappe ind i eventen, og vi skaber en fælles ramme om kommunikationen, så alle taler ind i den samme tragt. For sammen taler vi højere, og det er der virkeligt brug for lige nu.”

Til sommer kommer ”Have Some Copenhagen” blandt andet ud at leve i forbindelse med den store event Copenhagen 2021, der kombinerer WorldPride og Eurogames.

Have Some Copenhagen blev testkørt på sidste års Copenhagen Beer Week, hvor Nørrebro Bryghus var blandt de udvalgte steder.

”Jeg ser en stor styrke i, at vi med dette kommunikationsværktøj på en simpel måde skaber en præcis fortælling om de store events, som er til at forstå for alle. Budskaberne er med til at samle byen på tværs af brancher, turisme og bosiddende og medvirker derved til at skabe en fælles fortælling på tvært af byens forskelligheder,” siger Martin Thomsen, administrerende direktør for Nørrebro Bryghus.

Arbejdet med at aktivere events i hovedstaden sker i regi af Copenhagen Eventures, den officielle megaevent-organisation for København i et samarbejde mellem Københavns Kommune og Wonderful Copenhagen.

Materialet til Have Some Copenhagen ligger frit tilgængeligt i en digital hub på Wonderful Copenhagens hjemmeside.

Relaterede artikler:

WoCo og VisitDenmark i fælles millionkampagne

Vil holde fysisk event for møde- og rejsebranchen

Dansk storbyturisme klar med nye fokusområder