Maersk Air har succes med kørselv-koncept

Ifølge Claus Hansen, direktør for Budget Danmark, har de første tre ugers salg via bl.a. Maersk Airs hjemmeside næsten fordoblet antallet af bilbookinger.

”Det er bemærkelsesværdigt, for vi har kun fortalt om det nye koncept i én pressemeddelelse – jeg tør slet ikke tænke på udfaldet, når vi i denne måned begynder på en egentlig reklamekampagne,” siger han.



Også Maersk Airs salgs- og marketingdirektør, Anne von Glasow, er positivt overrasket:

”Mange kunder lejer ofte bil hos en udlejer på rejsemålet. Nu kan kunderne se vores priser, den enkle bookingproces og trygheden i at kunne leje hjemmefra hos en verdensomspændende biludlejningskoncern. At det ikke koster noget at aflevere bilen i en anden lufthavn giver de rejsende mulighed for at flyve til f.eks. Madrid og aflevere bilen i f.eks. Malaga inden de flyver hjem med Maersk Airs har været populært.”



Rejsebureauerne kan først ”senere på sommeren” booke ”drive as you like-”biler – sloganet skal ikke forstås bogstaveligt.

Skrevet af