Discover America Nordic et plus for USAs turisme

Opgaven er at sælge og markedsføre USA på de nordiske markeder til rejsebranche og forbrugere. USA har ingen traditionelle turistbureauer som manga andre lande, mem satser på medlemsvirksomheder som biludlejningsfirmaer, flyselskaber, hotelkæder, krydstogtrederier, turoperatører, amerikanske stater og ambassader har etableret Discover America og de findes nu verden over.

De nordiske formænd mødtes under POW WOW i Orlando i maj 2006 og enedes om at lægge grunden til den nordiske organisation. Sammen får man en øget vægt overfor TIA (Travel Industry Association) i Washington da Norden er det sjettestørste marked for USA.

”Discover America Nordic har totalt i dag ca 200 medlemmer og vi ser at antallet og interessen er øget markant efter skabelsen af den nordiske organisation”, siger Daniel Atteroth, formand for  Discover America Nordic

”Vi har fået stærk støtte både fra TIAs ledelse, vore internationale Discover America søsterorganisationer og fra vore medlemmer så vi ved at vi er på rette vej” slutter Daniel Atteroth

Skrevet af