Verdens hurtigst voksende ferieform har ikke den nødvendige appel til de danske rejsebureauer og dermed til danske kunder. ”Jeg forstår det faktisk ikke,” sagde direktøren for den mest aktive medspiller, Magnus Wrahme fra Royal Caribbean forleden ved et møde i København. ”I Norge er der måske et halvt hundrede bureauer som går aktiv til værks. I Danmark er det lige før, jeg kan tælle dem på èn hånd.”
Det er også en del af temaet i det krydstogtstillæg på 24 sider som i dag følger som en del af Take Off.
Næsten på stribe siger rederier og generalagenter, at agenterne gør for lidt ved det. Selv om der er betydeligt mere at hente end ved at sælge flybilletter. Blandt andet fortæller fem unge ved et pressemøde på Take Off, hvorfor denne ferieform også er de unges fremtid.
”Vi har redigeret denne sektion for at vise, at vi i hvert fald agter at være førende på krydstogtsmarkedet på flere forskellige måder, siger redaktør Ejvind Olesen.
Tagget med: Royal Caribbean

STANDBY.DK Nyt om rejser

