SAS optrapper salg på nettet

Chef for e.commerce bliver 40-årige Sven-Eric Nillson (foto). Han har hidtil været chef for sas.dk og har de seneste 12 år haft salgsarbejde i flere SAS-selskaber.



“SAS er langt fremme med online-salg, såvel generel reservation på sas.dk som via det eksperimenterende sassurprice. Men vi ønsker at være førende og med Sven-Eric Nilsson som chef for e.commerce styrkes vores online-salg til gavn for bl.a. kunder og agenter,” siger Lars Bording, direktør for salg og marketing i SAS Danmark, i pressemeddelelse og tilføjer:



”E.commerce skal styrke SAS’ distributionsmetoder på nettet og vil bl.a. styrke selvbooking-værktøjer, så de håndterer SAS’ produkter endnu bedre. Desuden ønsker vi at et tættere samarbejde med agenter om reservationssystemer.”



At SAS har store planer med nettet blev også vist forleden, da SAS Danmark ansatte Rejsefeber.dk’s direktør, Thomas Elsgaard, som direktør for agent- og gruppesalg hos SAS. Han begynder senest 1. september.



Elsgaards nyoprettede stilling i dækker dele af det område, Michael Binzer havde som leisuredirektør, og dele af Bo Nylandsted Larsens ansvarsområde som salgschef for rejsebureauer og gruppesalg.



Michael Binzer stoppede i forrige måned hos SAS Danmark for at blive koncerndirektør for Air Greenland – men Bo Nylandsted Larsen i foråret blev projektchef for Cruise Baltic og International Marketing Øresund.



HB

Skrevet af