Choice klar til mere vækst

”Vi har henvendelser fra flere hoteller i Danmark som ønsker information om at være en del af Choice Hotel Scandinavia,” siger hotelkædens salgs- og marketingsdirektør i Danmark, Jens Mathiesen (billedet), til Take Off Weekly.



Choice er med sin nuværende markedsandel Danmarks tredjestørste hotelkæde efter Scandic/Hilton og Radisson SAS.

Senest blev Hotel Kronjylland i Randers Choice Danmarks 17. medlem under navnet Comfort Hotel Kronjylland.



Choice har tidligere meddelt, at målet i Danmark er en vækst på 6-10 hoteller de næste 12 måneder i interessante byer, hvor kæden i dag ikke er repræsenteret, f.eks. Herning og Esbjerg.

Choice har, erfarer Take Off, bl.a. en henvendelse om at drive et muligt nyt hotel ved Billund Lufthavn.



”Vi har en række danske projekter i skuffen,” siger Jens Mathiesen og tilføjer, at Choice skal øge sin synlighed på det danske marked. Samtidig holder den økonomisk stærke kæde øje med andre kæder og kan være klar til at overtage, hvis nogle økonomisk svagere må opgive.



Choice har netop rullet to nye hotel-varemærker ud: Quality Hotel & Resort samt Clarion Collection Hotels.

I forvejen har kæden Comfort, Quality og Clarion.



Senest har det nordiske hotelejendomsselskab Capona foreløbig købt 40% af Choice Hotels Scandinavia for cirka 450 mio. danske kroner fra dets amerikanske ejer, K Capital.

Choice Hotels Scandinavia er hovedaktionær i Capona og norske Petter Stordalen ejer 38% af Choice Hotels Scandinavia.

Mindretalsaktionærer i Capona har i bl.a. den svenske avis Dagens Industri protesteret mod at Capona overtager Choice Hotels. ”Jeg ikke bryder mig om æske-i-æske princippet,” siger en af dem til avisen.



I Skandinavien markedsfører Choice over 140 hoteller, har næsten 5.000 medarbejdere og en omsætning på over fire milliarder kroner.

Skrevet af